242014okt

A 112SOS rendszer innováció a segélyhívások technológiájában

Az Európai Unió régi törekvése, egy olyan, egységes segélyhívó rendszer kialakítása, mely összehangoltan és egyetlen közös cél érdekében képes a működésre országhatárokon átívelő hatékonysággal. A fejlesztések és a majd két évtizedes tapasztalatokat végigelemző kutatások eredményeképpen 2014 őszétől lényegében az egész kontinensen egységesül a segélyhívások metódusa.

Mit jelent mindez a gyakorlatban?

Az ESR-112 rendszer lakossági perspektívából megközelíthető lényege nagyon egyszerű: az egyértelműség végett alkalmazásba kell állítani egy minden országban egységes segélyhívószámot, hogy a különféle nemzetek tagjai más országokban járva is ugyanazt a segélyhívó számot tárcsázhassák, mint odahaza. Másfelől az is szempont, hogy mindenki számára a lehető legrövidebb idő alatt a leghatékonyabb módon lehessen segítséget biztosítani.

Egy-egy régió külön Hívásfogadó Központtal rendelkezik, melyek mindegyikében több száz ember várja és elemzi a bejövő hívásokat, majd intézi a teendők kapcsán a koordinációs feladatokat, magyarul továbbítja a segélykérést az aktuálisan potenciálisnak minősülő szolgálatnak (katasztrófavédelem, tűzoltóság, mentők, rendőrség).

Miben hoz újítást?

Ha tárcsázzuk a 112-t, s a diszpécserrel kapcsolatba lépünk, a vonal túlsó felén lévő szakember máris látja, hogy honnan érkezett a hívás, így tartózkodási helyünk máris tökéletesen meghatározott pozíció. Ennek figyelembevételével kerül továbbításra a segélykérés, így az intézkedő szolgálatok pontosan tudják, hogy hová kell menni, illetve valóban a lehető legközelebb szolgálatot teljesítő egységek indulhatnak útra.

Szóljon hozzá!

Az email cím nem fog megjelenni. A csillagozott mezőket kötelező kitölteni *