Tavaly nyáron, azaz 2013. július 1-én vezették be hazánkban az útdíjfizetési kötelezettséget, amely a hazai úthálózat megjelölt szakaszaira vonatkozik (autópályák, autóutak, főutak).
Az árakban köszönhet vissza az útdíj
Mivel a vállalkozók terhei nagyban megnövekedtek az e-útdíj bevezetésétől, így kénytelenek a különbözeti költség egy részét a fogyasztókra hárítani. Az élelmiszer ágazatban 20-30%-kal növekedhetnek az árak. Szinte biztosra vehető, hogy emelkednek az élőállat átadási árak és a hústermékek fogyasztói árai az új használatarányos e-útdíj rendszer bevezetése következményeképpen. Az új szabályozás érezhető költségnövekedést jelent a különböző…
Az útdíj csökkentheti a káros tényezőket
Az elektronikus útdíjjal a kormányzatnak az is célja volt, hogy csökkentse a zajterhelést, a környezetszennyezést és a közlekedési balesetek számát. A díjtételek igazodnak a környezetszennyezés mértékéhez, ráadásul megszűnik az autóutak indokolatlan használata. Az ED rendszernek köszönhetően a rövid távú teherszállításnak már nem lesz érdeke az autópályák kikerülése, ezáltal az átmenőforgalomtól terhelt települések és azok lakosai…
Az elektronikus útdíj bevezetésének hatásai
2013. július elsejétől a magyar úthálózat 6513 kilométerén használattal arányos útdíj megfizetésére kötelezik a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépjárműveket. Az elektronikus útdíj szinte a teljes magyar autópálya-, gyorsforgalmi és főútvonalra kiterjed, hatásai pedig nemcsak rövid, hanem hosszú távon is jelentősek lehetnek.