12014dec

A várakozásoknak megfelelően komoly összeg folyt be már eddig is az e-útdíjak befizetéseiből

2014. január 1-től október 5-ig nagyjából 123,8 milliárd forint összeget írhatott jóvá a Nemzeti Útdíjfizetési szolgáltató, mely összeg a várt elképzeléseknek és számításoknak megfelelően nem kevés. Nem is lehet az, hiszen a kamerával is felszerelt érzékelőrendszer minden szakaszon figyeli a befizetéseket és abban a pillanatban felszólítja a nem fizetőt tartozása kiegyenlítésére, amint belép az adott…

Tovább
42013nov

2075 helyett 2243 elemi útszakasz november végéig?

Tovább fogják bővíteni a díjköteles szakaszok számát, főként az ipari parkok térségében – tájékoztatott Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj projektszóvivője. Most 6513 km hosszúságú a díjköteles úthálózat, jelenleg 2075 elemi díjköteles szakaszból áll, ezek száma fog a fejlesztés eredményeképpen 2243-ra nőni.

Tovább
182013okt

Útdíj első 3 hónapja – teljesülnek a bevételek

Az első három hónap tapasztalatai alapján teljesülnek a kormány reményei az elektronikus útdíjrendszerrel kapcsolatban. Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője szerint az útdíjrendszer a várakozásoknak megfelelően működik, hozza az elvárt bevételt, és nincs is panasz arra vonatkozóan, hogy túlterheltté váltak volna a mellékutak.

Tovább
152013aug

E-útdíj: a kamionosok négyszer annyit fizetnek?

A Napi Gazdaságban a következő olvasható: az eddiginél jóval többet fizetnek a fuvarozók az új használatarányos útdíj bevezetését követően az utak használatáért. Ennek ellenére sem befolyásolta a sztrádák használatát a megemelkedett költség. Az ÁAK körülbelül egy hónap alatt szedte be a használatarányos útdíjjal azt az összeget, amit a matricás rendszerben csak fél év alatt sikerült…

Tovább
72013jún

Az útdíjból befolyó összeget erre használhatja a kormány

Becslések szerint a 2013. július 1-jével bevezetendő elektronikus útdíjrendszer az év hátralévő részében 75 milliárd forintnyi bevételt jelent majd a költségvetésnek. A teherautókból származó becsült bevétel a jelenlegi háromszorosa lesz. A rendszer üzemeltetési és ellenőrzési költségei körülbelül 10 milliárd forintnyi összeget tesznek majd ki. A beruházás azonban a környező országok tapasztalatai alapján már pár éven…

Tovább