252015nov

Így ne fizessen pótdíjat

Tavaly mintegy 276 ezer pótdíjfizetési felszólítást küldött ki az e-matricák értékesítését és ellenőrzését végző Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., ebből mintegy 2,5 milliárd forint pótdíjat fizettek be. Az útdíjfizetési szolgáltató tájékoztatása szerint azoknak, akik a D1, D2, U kategóriában, vagyis jellemzően személyautóval, e-matrica nélkül használják a díjköteles gyorsforgalmi utat – 30 napon belül – mintegy 15…

Tovább
62015okt

Így csökkenthető a bírság mértéke

Ha nem megfelelő autópálya matricával rendelkezünk, közel hatvan ezer forintos bírságra is számíthatunk. Meghatározott esetekben azonban van lehetőség méltányossági kérelemre és a bírság csökkentésére is. Érdemes kiinduló pontként azt figyelembe venni, hogy a díjköteles szakaszokra történő felhajtás előtt már rendelkezni kell érvényes jogosultsággal. Az érvényes jogosultság feltétele a megfelelő rendszám, kategória és érvényességi időtartam. Előbbiek…

Tovább
122013aug

Hogyan ellenőrzik a legális úthasználatot?

A fizetést elmulasztók kiszűrése természetesen a rendszerért felelős szervek egyik legfontosabb feladata, hiszen ezzel tartják fenn a korábban már említett igazságosságot és arányosságot. Enélkül az ED bevezetése ugyanolyan károkat okozna, mint amiket alkalmazásával igyekeznek kiszűrni a hatóságok.

Tovább
22013júl

E-útdíj: szeptemberig alacsonyabb bírságok

Július 1-jével bevezették az új e-útdíjat. A fuvarozók az indítás elhalasztását szerették volna, ugyanis úgy gondolták, nem volt elég idő felkészülni az e-útdíj-rendszer bevezetésére. Az azonban a tervek szerint elindult, és már az első naptól bírság vár mindazokra, akik nem vásárolják meg a viszonylati jegyet, illetve nem szereltetik fel a járműre a feltöltött egyenlegből való…

Tovább
252013máj

Háromféleképpen lehet majd megfizetni az e-útdíjat

Az e-útdíjat a kormány egy vegyes rendszerrel szedné be, Európában elsőként, július elsejétől. A cél elsősorban az Unióhoz való egységesítés lenne. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium álláspontja szerint ennek a rendszernek a megvalósítása nem jelenthet gondot az Európai Uniónak. Az infrastruktúráért felelős államtitkár, Vörner Pál beszédében elmondta, hogy a tervezett bevétel sem lesz veszélyben, mivel az…

Tovább