192015okt

Így spórolhat az útdíjon

Ki ne szeretne spórolni, és ugyan ki gondolná azt, hogy az új útdíj rendszer ennek lehetőségét biztosítja számunkra? Idén január 1-től az új útdíj rendszer – néhány szakasz kivételével – díjkötelessé teszi az autópályák és gyorsforgalmi autóutak használatát. Az eddigi időalapú matricák mellett azonban megjelentek a területi alapú megyei matricák, amelyek személyautónként csupán 5000 forintba…

Tovább
212013jún

Ezt kell tudni az e-útdíj rendszeréről

Már nyilvános az a rendelet, mely a július elsejétől érvényes e-útdíj rendszerhez kapcsolódó tudnivalókat tartalmazza, így például az útdíj kiszámításának módját, illetve hogy mit tehetünk, ha meghibásodik a rendszer. A dokumentum azt is tisztázza, hogy a rendszer legmagasabb szintjén a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) áll, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) pedig ezzel áll szerződésben,…

Tovább
312013máj

E-útdíj személyautók részére is?

A július 1-jén bevezetésre kerülő e-útdíj egyelőre nem vonatkozik majd a személyautókra, azok továbbra is maradnak a jelenleg hatályos szabályozás alapján működő matricás rendszerben. Sem az elfogadott törvényben, sem a tarifákat szabályozó rendelettervezetben nem található utalás arra, hogy a közeljövőben terveznék a személyautók bevonását az e-útdíjas rendszerbe.

Tovább
232012ápr

A Széll Kálmán Terv 2.0-ban részletesen az útdíj!

A Széll Kálmán Terv értelmében a közlekedésben érvényesülnie kell a használó fizet elvnek, annak érdekében, hogy az úthasználóktól származó bevételekből finanszírozhatóvá váljanak a hazai úthálózat költségvetést terhelő működtetési, karbantartási és felújítási feladatai, illetve fedezet képződjön további közlekedési célokra. Az ezen célokra szolgáló költségvetési támogatási kiadások kiváltásával a költségvetési egyensúly javulása következik be. 

Tovább