192015okt

Így spórolhat az útdíjon

Ki ne szeretne spórolni, és ugyan ki gondolná azt, hogy az új útdíj rendszer ennek lehetőségét biztosítja számunkra? Idén január 1-től az új útdíj rendszer – néhány szakasz kivételével – díjkötelessé teszi az autópályák és gyorsforgalmi autóutak használatát. Az eddigi időalapú matricák mellett azonban megjelentek a területi alapú megyei matricák, amelyek személyautónként csupán 5000 forintba…

Tovább
252014márc

Hogyan fejlődik az e-útdíj rendszere 2014-ben?

Az e-útdíj rendszerét a bevezetéstől kezdve folyamatosan fejleszti a működtető NÚSZ (Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Rt.), a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a fuvarozók érdekvédelmi szervezetei. A résztvevők közötti kiváló kapcsolat teszi lehetővé a folyamatos egyeztetést, amelynek egyik legjelentősebb eredménye a 2013. december elsejétől hatályba lépett pontosítás az elemi útszakaszok hosszát és számát illetően.

Tovább
152013aug

E-útdíj: a kamionosok négyszer annyit fizetnek?

A Napi Gazdaságban a következő olvasható: az eddiginél jóval többet fizetnek a fuvarozók az új használatarányos útdíj bevezetését követően az utak használatáért. Ennek ellenére sem befolyásolta a sztrádák használatát a megemelkedett költség. Az ÁAK körülbelül egy hónap alatt szedte be a használatarányos útdíjjal azt az összeget, amit a matricás rendszerben csak fél év alatt sikerült…

Tovább
262013máj

E-útdíj: június közepétől regisztrálhatnak a fuvarozók

Emőri Gábor, az I-Cell Kft. ügyvezető igazgatója a szombati Magyar Közúti Fuvarozók fórumán közölte, hogy a használatarányos útdíj megfizetésére kötelezett fuvarozók gépjárművük regisztrációját június közepétől kezdhetik meg, ami megkönnyíti a július elsejével kezdődően bevezetett útdíj megfizetését. A regisztrációt az állami Autópálya Kezelő Zrt. honlapján tehetik meg a fuvarozók. Az ügyvezető kiemelte azt is beszédében, hogy…

Tovább
252013máj

Háromféleképpen lehet majd megfizetni az e-útdíjat

Az e-útdíjat a kormány egy vegyes rendszerrel szedné be, Európában elsőként, július elsejétől. A cél elsősorban az Unióhoz való egységesítés lenne. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium álláspontja szerint ennek a rendszernek a megvalósítása nem jelenthet gondot az Európai Uniónak. Az infrastruktúráért felelős államtitkár, Vörner Pál beszédében elmondta, hogy a tervezett bevétel sem lesz veszélyben, mivel az…

Tovább