42016máj

Fedélzeti egység (OBU) a könnyű útdíjfizetésért

Köztudott, hogy a magyarországi útdíjszedési rendszer 2013 nyarán teljes mértékben átalakult a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművek számára, ami a legsúlyosabban a hazai fuvarozó vállalatokat érintette. A szennyező, illetve használó fizet elve az európai tendenciáknak megfelelően vált a magyar utakon is követendővé.

Tovább
72014Sze

A külföldiek körében is egyre népszerűbb az OBU-s útdíjfizetés

Az útdíj lerovásának két módja van, az egyik a viszonylati jegy vásárlása, az út megkezdése előtt, a másik pedig a fedélzeti egység elhelyezése a jármű fedélzetén. Ebben az esetben egy erre a célra kijelölt számláról történik az útdíj levonása, amelyet előzetesen kell feltölteni.

Tovább
72014feb

A fedélzeti egységek mellé elérhető díjmentes szolgáltatások

Azon felül, hogy a fedélzeti egységek az útdíj fizetését megkönnyítik, egyszerűsítik az útvonalak használatát, könnyen elkerülhetővé teszik a büntetéseket, még számos olyan szolgáltatással is kiegészülnek, amelyek segítségével rendkívül hasznos információk birtokába juthatunk. Az OBU fedélzeti egységeket olyan szolgáltatásokkal egészítették ki, melyek teljes támogatást nyújtanak az útdíjelszámolás terén, tökéletesen kompatibilisek azokkal a rendszerekkel, melyek segítségével az…

Tovább
42013nov

2075 helyett 2243 elemi útszakasz november végéig?

Tovább fogják bővíteni a díjköteles szakaszok számát, főként az ipari parkok térségében – tájékoztatott Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj projektszóvivője. Most 6513 km hosszúságú a díjköteles úthálózat, jelenleg 2075 elemi díjköteles szakaszból áll, ezek száma fog a fejlesztés eredményeképpen 2243-ra nőni.

Tovább
212013aug

Az útszakaszok felosztása

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felülvizsgálja az e-útdíj rendszer útszakaszainak felosztását valamint jogszabályi hátterét is. Szeptemberben kerül sor az értékelésre. A tárca az addigi tapasztalatok alapján újratárgyalná az e-útdíj rendszert és a hozzá tartozó útszakaszokat.

Tovább