202013jún

25 nap haladék az útdíjban?

A fuvarozók öt problémás pontot látnak az e-útdíj rendszerében. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége nyílt levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz. A nyílt levélben öt pontban foglalták össze, hogy miért szeretnének huszonöt napos próbaidőt kérni az e-útdíj fizetési rendszer beélesítése előtt.

A legfontosabb probléma, hogy nincs elég fedélzeti egység, amellyel követni lehet a járművek mozgását, és befizetni az úthasználat után az útdíjat. A belföldi gyártókapacitás kevés, külföldről szintén nem tudnak beszerezni OBU-kat (fedélzeti egységeket). Bár a kormány ígéretet tett a most kért 25 napos próbaidőszakra, a fuvarozók szerint OBU egységek nélkül a próbaidőszak értelmetlen, ezért ki kell tolni a próbaidőszak kezdő- és végnapját. OBU híján a sofőrök vehetnének útdíjjegyeket, azonban a fuvarozók szerint a június 20-tól rendelkezésre álló tíz nap alatt a vezetők nem fognak tudni beletanulni a jegyvásárlásba.

A fuvarozók figyelmeztetnek arra is, hogy az OBU egységek hiányában a határátkelőknél óriási torlódások alakulnak ki, mivel a fedélzeti egységgel rendelkező szállítóknak meg kell várniuk azokat a kollégáikat, akik jegyet vesznek. Ez nagyon lelassítja a vámnál a belépést. Végül a fuvarozók nehezményezik, hogy az útdíj fizetésére használható kártyát még nem bocsátották ki, vagyis a fuvarozók nem tudják például egy benzinkútnál feltölteni az útdíjszámlájukat az egykori telefonkártyához hasonló útdíjfeltöltő kártyával.

Nagyon fontos tudni, hogy a jogosulatlan (fizetés nélküli) úthasználatért 80 000 forinttól indulnak a büntetések. Vagyis a rendszerben jelenleg meglevő hibákat minél gyorsabban ki kell javítani, hogy ne kerüljön sor tömeges büntetéskiszabásokra.

Szóljon hozzá!

Az email cím nem fog megjelenni. A csillagozott mezőket kötelező kitölteni *