Számos találgatás látott napvilágot a magyar sajtóban a júliusban bevezetésre kerülő e-útdíj várható hatásairól. Sokan latolgatják, hogy az elsősorban fuvarozókat érintő többletköltség hogyan fog hatni nem csak a szállítási költségekre, hanem azokat továbbhárítva a szállított áruk árára, és az útdíjból származó bevételnövekedés milyen arányban lesz a forgalomcsökkenésből adódó bevételkieséssel, az állam számára.
Az útdíjrendszer technikai ismérvei
Az i-Cell Kft. már 15 éve foglalkozik GSP technológián alapuló flottakövetéssel, az első magyar mobilparkolási hálózat is az ő nevükhöz kötődik. Emőri Gábor, az i-Cell ügyvezető igazgatója előadása szerint az útdíjrendszer több mint 6500 kilométeres hazai gyorsforgalmi és közúthálózaton, több mint 2000, miniszteri rendeletben kijelölt díjfizetős szakaszon ír elő megtett úttal arányos díjfizetést, ezek hossza…