Amennyiben a körülmények úgy hozzák, az gépjármű tulajdonosának lehetősége van arra, hogy az általa megvásárolt útdíjmatricát egy másik gépjárműre írassa át. Ez teljességgel érthető is, hiszen ha már egyszer kifizettük a szolgáltatást, jogosan tartunk rá igényt.

Milyen esetekben van lehetőség az útdíjmatrica átíratására?

Az útdíjmatrica átíratására több esetben is lehetőség van<. Nem csupán akkor, ha a tulajdonos eladja a gépjárművet, amihez vásárolta, és az új autóval szeretné a már meglévő vignettát használni, de akkor is, ha például a kocsi rendszáma elírásra került, és ezért van szükség a módosításra. Ebben az esetben maximum három karakter megváltoztatására van lehetőség. Egyéb esetek is fennállnak még, amikor szükség lehet az éves matrica átíratására, és erre lehetőség is van. Ilyenek például a rendszámcsere (ekkor hivatalos okirattal kell igazolni a rendszám cseréjét), a téves felségjel, az autólopás, illetve az az eset, amikor a kocsi totálkárosra törik egy baleset során. Fontos még tudni, hogy átíratásra csak akkor kerülhet sor, ha a két gépjármű ugyanabba a díjkategóriába tartozik, amit a tulajdonosnak igazolnia kell. A gépjármű kategóriájának megváltozásakor is kérhető a matrica átírása – ekkor értelemszerűen meg kell fizetni a két díjkategória közötti különbözetet is. Hogyan történik az útdíjmatrica átírása?

Mivel az útdíjmatrica egy adott forgalmi rendszámra, nem pedig a tulajdonos nevére kerül kiállításra, ezért az átíráskor minden esetben szükség van a forgalmi engedély bemutatására, valamint a vignetta vásárlásakor kapott szelvényre, vagy a tranzakciót nyugtázó SMS-re, e-mailre.

Ha azért van szükség a matrica átíratására, mert az előző gépjármű értékesítésre került, akkor az ezt tanúsító adásvételi szerződést, vagy egyéb okiratot is be kell mutatni. Amennyiben a két autó tulajdonosa ugyanaz a személy, úgy elégséges a két forgalmi engedélyt bemutatni az átíráshoz.

Mennyibe kerül a vignetta átíratása?

Az útdíjmatrica átíratását kizárólagosan a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. végzi, így minden ilyen esetben hozzájuk kell fordulni. Maga az ügyintézés 1.470 forintos egyszeri díj megfizetése ellenében történik, ami bruttó összeg, azaz az áfát is tartalmazza.